Handla utan pengar

Jag vaknde av att min bror kom in i mitt rum och bad om att få låna något. När han sedan gått ut och efter att fem minuter gått, började jag fundera över vad han gjorde där . När han bara hälsat på en gång på en väldigt lång tid. Han och mormor stod i hallen, redo att åka till Sundsvall. De väntade bara på mamma. Jag tjatade lite om att dem skulle ge mig fem minuter så att jag också kunde följa med.
En kvart senare satte vi oss i bilen.

Jag tog inte upp mitt bakomatkort på hela dagen. Jag visste ju att min bror hade pengar.
Jag kom hem med ett par nya skor, två tröjor och lite annat kraffs. Min mormor och min bror tycker om att ge mig saker. Vilken tur jag har. Eller en enastående övertalningsförmåga.

Nu sitter jag i min mosters lägenhet i Delsbo och vill helst inget annat än sova. Att stiga upp före elva och gå runt på Birsta i flera timmar tog kål på mig. Imorgon firar vi Saras 20års dag tre månader försent.
Bättre sent än aldrig.

Mindre än två veckor kvar.

Kommentarer
Postat av: - HANNA

Inte kom du och hälsade på mig på jobbet heller när du var i mina hemtrakter :( :( :(

2009-07-28 @ 21:04:31
URL: http://hnaolsn.blogg.se/
Postat av: Anna Hagström

en del gånger ska man ha tur också :)

2009-07-28 @ 21:26:42
URL: http://kakpaketet.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hanna, jag vet ju inte vart du jobbar. Donken vet jag, men det finns många. Sedan har jag för mig att jag läst att du är ledig?

2009-07-28 @ 21:46:17
Postat av: - sofia h

bortskämd är vad du är din lilla filur! <3

2009-07-31 @ 02:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0