I faced my fear today

Ja, det var precis vad jag gjorde idag. Lite grand i alla fall.
Jag har dumt nog skrivit upp mig för att sjunga på skolavslutningen, solo.. Och jag med min scenskräck vågade knappt sjunga för de som ska spela instrument, plus de andra som ska sjunga solo. Men med Emils hjälp så fungerade det faktiskt riktigt bra efter ett tag. Jag hoppas att jag inte drar mig ur nu. Det kändes rätt så bra, och förhoppningsvis går det bra även i kyrkan när vi övar där. Vågar jag sjunga så blir jag stolt över mig själv.

Jag gjorde en "måste göra"-lista idag på skolan. När jag hade skrivit klart blev jag bara chockad. Det var mer än jag trodde. Jag hoppas kunna stryka några av uppgifterna efter denna vecka. Jag måste kämpa nu, jag måste få det gjort. Det är stressigt i skolan och väldigt få dagar innan betygen skall sättas. Men såklart att jag kommer fixa det.

Nu ska jag lägga mig och läsa klart boken jag har i svenskan. Min lärare saknar en bokrecension av mig.. Sedan kan jag stryka en uppgift.

Kommentarer
Postat av: cilla

men härligt angelica, klart du kommer klara av att sjunga :D synd bara att man inte kan vara där och höra :/ lycka till med pluggandet hjärtat <3

2009-05-29 @ 09:02:54
Postat av: Frida

Ibland, och oftare än vad vi önskar, gör vi saker som får oss att må illa, skaka i hela kroppen och ångra oss tusen gånger om.

Men när du har sjungit din sång och går ner från scenen, har du växt enormt. Det kommer öka ditt självförtroende. Att gång på gång utsätta dig för saker som du faktiskt vill, men inte vågar.

Jag önskar dig ett stort lycka till och ett grattis till examen.

2009-06-03 @ 12:54:18
URL: http://eskapi.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det är på tiden för mig att göra detta nu tror jag. Just nu känner jag att inget kan få mig att banga. Men är rädd att jag kommer göra det ändå.

Men tack så mycket söta Frida. :)

2009-06-03 @ 20:45:10
Postat av: Karro

klart du kan, låter ju skitbra! :D

2009-06-09 @ 14:53:34
URL: http://karraunen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0