det spökar oduglighet

Jag var på en föreläsning på skolan under förmiddagen. Den handlade om rädsla och mod. De hade skrivit upp "favoritspöken" och bad oss välja ett som vi känner att vi kan relatera till. Mellan sju olika spöken kom jag att välja duglighetsspöket. Det känns mindre bra. Vi blev ombedd att fundera kring det vi valt och jag kom fram till att jag är rädd att inte duga. Jag är rädd att inte göra tillräckligt bra ifrån mig på skolan, att inte vara tillräckligt duktig hemma, att inte vara en tillräckligt bra vän. Att inte duga för någon som jag tycker så mycket om.
Jag kom helt enkelt fram till att jag inte alls är säker. Jag kanske duger. Kanske inte.

Jag ska ju så klart vara nöjd över mig själv och vara precis som jag är, jag ska inte ändra mig för att någon påstår att jag inte duger. Ingen har påstått något, men jag har börjat funderat på om jag verkligen duger.

Det var ju fjantigt.

Kommentarer
Postat av: - sofia

Du duger inte bara! Du är mycket bättre än så! Du är bäst hjärtat <3

2009-11-30 @ 12:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0