Gamla underbara vänner

Började gårdagen med att hälsa på min så ofta kallade andra familj. Sedan begav jag mig ut i kylan med Marica och Ida för att vandra några gator till huset där middagen skulle hålla rum. Väl där var maten lagad och bordet dukat. Vi inväntade våran sista kandidat och satte oss sedan till bords. Mätta och belåtna satt vi och pratade om allt från gammalt till ännu ogjorda saker. I fyra timmar delade vi allt vi missat och skratt i mängder. Det kunde inte ha blivit bättre. Vi är nu glada över att någon tog tag i saken och vi är även upptaderade om varandras liv. Igen.

Efter väldigt lite övertalning och väldigt mycket pepp så beslöt vi oss för att åka till Delsbo och dela våran underbara afton med fler. En mycket trevlig kväll, som förmodligen inte vore lika trevlig om det inte hade varit för det underbara sällskapet. Jag hade glömt bort hur skönt det var att vara tillsammans alla fem, vår lilla liga. Jag hade glömt bort hur roligt vi faktiskt har det ilag. Denna gång lyckades vi till och med hålla sams allihopa, inte en enda sur min kan jag minnas mig ha skådat. Vi klarade det galant flickor.

Jag är tacksam över att det egentligen inte, förutom hur ofta vi ses, förändrats något alls. Vi vet hur vi fungerar, vi vet var vi har varandra och precis vem som behöver höra vad.

Jag hade tröttnat på att ständigt säga "vi måste skärpa oss". Men nu håller jag en tumme för att vi faktiskt ska ses fler än en gång detta år.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Appropå underbara vänner så tycker jag att du, jag & Sara borde ses nåt tag, hon och jag satt och pratade lite om det igår. Det var så länge sen vi hittade på nåt allihop.

2010-01-10 @ 21:44:43
URL: http://cillapersson.blogg.se/
Postat av: agnes §

åh gumman! jag är så glad att vi äntligen var alla fem igen, och jag hoppas och tror att vi kommer träffas många gånger till under året. jag älskar er <3

2010-01-11 @ 16:37:26
Postat av: Anonym

Nu var det längesen du upptadera! Bättre upptadering gumman! <3<3<3

2010-01-12 @ 18:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0