Helgen går i jobbet och stämmans tecken.

Jag jobbade min första dag för den här sommaren i lördags. Inte på något utav de två jobb jag haft säkert hela tiden, utan på ett tredje och förmodligen också nu ett säkert jobb. Det var stressigt men jag fick beröm. Nöjd över det satt jag bakom moster på cykeln för andra dagen på söndagen. Det gick bättre. Tredje dagen jobbade jag kväll med bagaren, som för övrigt är polsk. Vi fick kommunicera på engelska och det gick bra efter två dagars övning.

Det var skönt att komma hem till lugnet igår. Imorgon är det över. Klockan 09.00 på fredag börjar jag på mitt andra jobb. När jag gjort mina nio timmar där åker jag vidare till älskade Bjuråker. Sommarens, oftast, härligaste helg har då infunnit sig.

Jag är glad över att vara ledig på lördag. Då kan jag ta av mig mina skor, som kommer ha gett mig skavsår efter alla danser, och vandra barfota mot byn när solen börjar gå upp. Förhoppningsvis nöjd över natten. Jag har längtat hela året efter att få trampa mina vänner på fötterna och sedan avbryta varandra i skratt på dansbanan. Åh, så jag har längtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0