Taizé

Jag är hemma från Frankrike. Oskadd. Det har varit en bra vecka trots vädret som verkar ha varit bättre hemma. Men en hel vecka nästan helt utan kommunikation med verkligheten gjorde mig gott. Att jag inte kunde styra över vad jag skulle drömma och inte var dock sämre. But what to do. Jag lärde mig nästan att styra bort vissa tankar under vaken tid. Framsteg. Trist bara att det inte fungerar lika bra hemma. Här.
Jag hann till och med börja längta hem. Jag minns inte sist jag kände så.

Nu önskar jag dock att jag var kvar i Frankrike.

Av över tusen bilder kommer garanterat några upp här inom kort.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hur kommer det sig att ni åkte till Taizé?

2010-05-18 @ 22:43:37
URL: http://eskapi.blogg.se/
Postat av: Angelica

Skoldiakonen på skolan har anordnat resan till Taizé tillsammans med Hudiksvalls församling i ungefär fyra år. Så resan går alltid dit, man åker aldrig någon annanstans i Frankrike. :)

2010-05-19 @ 10:11:04
Postat av: Frida

Coolt. Min syster har varit där, och jag har förstått att det är en mäktig upplevelse. Tror att jag säkert hamnar där nån gång själv i framtiden. Härligt att höra att du haft det bra. Kram!

2010-05-20 @ 22:11:02
URL: http://eskapi.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja. Det är det verkligen. Nästan lite magiskt. Det hoppas jag att du gör, alla borde vara där någon gång. :)

2010-05-21 @ 08:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0