Natt & Dag

Emma kom och hämtade mig i torsdags efm. Vi grillade med hennes vänner och familj, satt framför brasan under filtar tills småtimmarna, pratade om världen, gjorde en dread på mig, drack sötvin som ingen utav oss gillade innan vi lade oss för två timmars sömn. Klockan halv sex på morgonen kramades vi hejdå innan hennes färd mot Göteborg tog start. Första lovet åker jag ner.
Jag sov två timmar till när jag kom hem, och sedan var det dags för dagens paddling. Skrattade för flera veckor, blev full och ramlade i vattnet, frös men skrattade ändå. Åkte sedan hem till mig bror och vilade, hjälpte honom att städa, blev bjuden på mat och sedan hyrde vi film och hade mysigaste syskon-kvällen.
Lördag och efter jobbet drack jag öl i goda vänners lag. Kramades och trivdes, blev för full och hann knappt somna innan klockan ringde för jobb igen. Min värsta bakfylla någonsin, men jag avrundade helgen med Bockarna ändå. Folktomt och alldeles perfekt mysigt. Några öl med fina människor samtidigt som vi lyssnade och njöt till Helenes fina stämma. Bra söndag och den slutade med en gråtande syster brevid mig i sängen.

Idag har jag gått min första dag i skolan efter sommaren. Det känns okej. Och helt ofattbart att jag bara har ett år kvar. Ett år. Två. Jävla. Terminer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0