Likt en fågel

Jag vill ha vår. Så mycket att jag till och med drömmer om det på nätterna. Har en sådan sjukt positiv inställning till allt nu. Nästan allt. Jag känner mig så jäkla redo att visa vad jag går för och bara göra sådant som gör mig gott. Åh så jag längtar efter sommaren som halva kommer spenderas med mina vänner och andra halvan i Italien. Och som jag ser fram emot min födelsedag. 52 dagar. Jag ser till och med fram emot mammas födelsedag som infinner sig på söndag för att få ge henne presenten av mig som jag är så nöjd över. Min fina mamma fyller 41.

Så glad idag. Perfekt dag att stanna kvar på skolan och röja undan lite plugg. Perfekt dag att träffa fina Ida för att åka på motionsim. Perfekt dag för mig idag.

Det enda som stör mig idag är hur en människa trots tusen läxor aldrig lär sig. Hur en utav mina äldsta och finaste vänner är värd så mycket bättre än en människa som inte kan lära sig. Som inte vet vad empati är. Eller hur man behandlar andra människor. Respekt. Det handlar om respekt. Vart fan har den tagit vägen? I fler än ett fall ser jag hur det kryllar av bristen på respekt. Och människor är så jävla egoistiska och orkar inte anstränga sig att tänka på någon annan än sig själv. Tydligen.


Jag är typ så här överdrivet glad idag. (Bild från Frankrike maj-10)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack hun! Härligt att du är så glad :D Och om att vilja ha vår så är vi två.

2011-01-26 @ 15:43:01
URL: http://sofiahast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0