Utan ett enda nyårslöfte

Jag jobbade på nyår, men trodde att jag skulle hinna fira tolvslaget med mina vänner (de få som var kvar i byn) ändå. Men på minuten stod jag utanför jobbet i väntan på skjutsen med dom i telefonen istället. Sade gott nytt år och fick vara lite delaktig i raketsmällningen iaf (liite ont i örat) innan jag kom dit en halvtimme senare. Det blev ett mysigt och ett väldigt långt nyårsfirande. Sov knappa timmarna innan det var dags för bakismat.

2011. Oj så många blandade känslor. De flesta så himla bra. Sambo-månaderna med världens bästa vän bla. Och så många saker jag lärt mig om mig själv och om andra. Året då jag förmodligen lärt känna flest människor. Året då jag kommit till insikt med vad jag slutat känna och på samma gång börjat. Börjar det nya året med att känna tacksamhet över vad jag lämnar med det föregående. Och tacksamhet över karaktärsdrag så som tålamod, humor och empati etc. Över att jag på riktigt lärt mig vad de innebär. Hos olika människor. Men mest att jag lärt mig vem som besitter dem och inte. Och vad dem gör för mig.

Jag hoppas alla får ett fint år. Men mest av allt hoppas jag att jorden inte går under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0